January 8th, 2007 - Dobry początek 2007
Trochę popracowałem przez weekend nad emulatorem i są efekty. Pozazmianami (miejmy nadzieję na lepsze) udało mi się dojść czemu BIOS nieskanuje portu D, a część gier i Utopia Boot CD zwiesza się - celowo! -w trybie uśpienia procesora. No ale tak to jest jak się trafia nanieudokumentowane rejstry ASIC, które trzeba jednak obsłużyć
Potem już było z górki, szybko (czyli po paru godzinach) sięzorientowałem że obłsuga IDE DMA wymaga dopracowania i coś zaczęło
uzyskiwana prędkość emulacji to ok. 30 klatek/sek (u mnie to jesttak zrobione, że jak nie wyrobi pełnych 50/60 to spada od razu dopołowy tego, bo pomija całe ramki) to dźwięk jest i nie tnie. Ale towyjątek od reguły
Wiem że grafika nie jest idealna. Szybko nie będzie, niestety. A pókico, są inne priorytety. Na pierwszy ogień pójdzie obsługa obrazków wTA, bo kilka gier próbuje pokazać intro, ale nic nie widać. Sword of the Berserk oraz Soul Calibur na przykład... Love Hina nawet z muzyką (tnie okrutnie, ale ten kawałek zawsze poznam). Guilty Gear X ma 8-bitowe tekstury i tego na razie nie obsługuję - także mimo że wstaje, to jest sieczka. Podobnie z Gun Bird 2:
generuje źle obraz (ach, kolejne pare instrukcji warunkowychbędzie mi zwalniać emulator...) to jeszcze nie wykrywa karty pamięci.Może dlatego że emuluję tylko funkcję FLASH, a nie całe VMU zwyświetlaczem i zegarem... Dziwne, bo BIOS i inne programy poprawnie torozpoznają. No a dalej za tym ekranem oczywiście sieczka :)
Jestem też niepocieszony, bo Soul Reaver, z którym dotąd było najmniej problemów, nie idzie dalej mimo poprawek. Skies of Arcadiana dzień dobry rozwala obsługę Maple i dostaję 30MB dziennik błędów...może to dlatego, że ten CDI jest nowszy, może to błąd w obsłudzeobrazu. Pożyjemy, zobaczymy.
Ikaruga, Cosmic Smash oraz Hundred Swords wymagają MMU i nie pójdą na obecnym rdzeniu SH4.
以上信息转自EZ